maandag 23 september 2013

2013 september

De voorbije weken veel aan de motor kunnen werken. Het gehele cardan en de beide schokbrekers zijn gemonteerd.

Helaas was bij de aankoop van de motor de sleutel van het budyseatslot niet meer aanwezig, ook was de kast met de pal niet meer bruikbaar. Dus een compleet nieuwe set bij de Hobbyist gekocht. Om dit set te monteren en te laten werken vergde toch wat meer tijd dan ik verwachtte, uiteindelijk begreep ik de werking van de pal die buiten het frame zit. Dit was gewoon een drukknop om de buddy te ontgrendelen!

Het bovendeel van de luchtaanzuiging met de letters en cijfers BMW R75/5 was geheel geglaspareld dus geen zwarte letters en cijfers meer. Met behulp van een spuitbus met zwarte verf en afdektape heb ik eerst de 2 delen zwart gespoten. Daarna met een vijl en schuurpapier en heel veel geduld de bovenzijde van de letters en cijfers weer blank gemaakt. Nu zijn de letters en cijfers weer goed te lezen. Nadat dit af was heb ik dit deel maar gelijk op de motor gemonteerd.




Afgelopen zondag gestart met de montage van de bekabeling en de elektrische komponenten. Dit wordt best wel een uitdaging gezien de vele kabels en aansluitingen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten