donderdag 14 februari 2013

2012 januari

Restauratie BMW R75/5, bouwjaar 1971, KM 71.000.

Aankoop motor 7 januari 2012.
De motor heeft ruim 10 jaar stil gestaan, weinig of geen onderhoud gehad wat blijkt uit het vele roest en aanslag over de gehele motor. Van origine was het een rode motor maar zijn de  onderdelen  later overgespoten in de huidige groene kleur.
Ik ga de gehele motor strippen. Het frame en andere onderdelen laat ik stralen en spuiten in de zwarte BMW kleur met witte biezen. De kuip wordt niet meer teruggeplaatst.

Alle bouten zijn ingespoten met WD40, het demonteren kan gaan beginnen.
Allereerst de kuiponderdelen, buddyseat en het kofferrek.










De accu aan de oplader gezet. Ik ga verder met de demontage van de andere onderdelen. 
Benzinetank, achterlamp en achterwiel zijn gedemonteerd.
                      


Achterframe en uitlaten zijn gedemonteerd (speciale sleutel bij Hobbyist besteld). Daarna kan ik verder met de bedrading en kabels.
De uitlaten, bochten en balanspijp zijn doorgeroest en waarschijnlijk niet meer te herstellen.



Buddyseat uit elkaar gehaald, helaas is hier niets meer van te maken.
De stalen onderplaat is zeker voor 80% aangetast en weggevreten door het roest. Ook de vulling en het bovendek is verteerd.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten